The Best Of ESP

ESP atau Energizing Soy Protein. ESP ini ialah minuman protein yang berkhasiat dan menjadi pilihan ramai rakyat Malaysia.

Jom kita lihat Kehebatan ESP ini:

  1. Membekalkan tenaga sepanjang hari, badan cergas dan kurang letih
  2. Membantu menganjalkan kulit
  3. Menaikkan seri wajah dan tona kulit yang lebih sekata
  4. Membantu masalah rambut gugurKehebatan ESP Yang Anda Patut Tahu
  5. Menjadi milk booster bagi ibu yang menyusukan anak
  6. Menjadi minuman utama untuk bakal ibu yang merancang untuk hamil
  7. Juga bagi bakal ibu yang sedang hamil untuk menguatkan rahim
  8. Mencegah osteoperosis
  9. Membantu memudarkan parut jerawat dan parut luka yang lain
  10. Membantu mempercepat pemulihan selepas pembedahan
  11. Menggalakkan kesihatan jantung
  12. Sangat sesuai untuk diminum oleh mereka yang kencing manis
  13. Bagus diminum bagi semua golongan tua atau muda, lelaki atau perempuan.
  14. Sesuai untuk mereka yang ingin mengawal selera makan
  15. Mereka yang gastrik sangat mencari-cari ESP ini
  16. Membantu pembentukan dan pemulihan sel baru di dalam badan

Kenapa Shaklee Berbeza?

  • Soya yang digunakan adalah soya berkualiti tinggi dan Non-GMO
  • Membekalkan protein berkualiti tinggi – 14g protein per serving
  • Hanya 105kcal sahaja per serving
  • Lengkap dengan 9 jenis asid amino yang diperlukan untuk badan sihat
  • Mempunyai Indeks Glisemik rendah
  • Bebas laktosa
  • Bebas kolesterol
  • Tiada perasa, pemanis, pewarna , pengawet tiruan yang ditambah ke dalam ESP
  • Soya yang berkualiti kerana diproses pada suhu yang rendah yang hanya menggunakan air

Kehebatan ESP Yang Anda Patut Tahu

10 Soalan Lazim Tentang ESP

Soalan 1

S: Betul ke ESP ni hanya untuk orang perempuan je. Kan orang perempuan menyusukan anak?

J: Tidak betul. Sebenarnya ESP sesuai untuk semua orang. Tak kira sama ada lelaki atau perempuan, muda atau tua. Semua boleh minum. Lagipun, hanya perempuan berkahwin dan mempunyai anak sahaja yang mempunyai fungsi untuk menyusukan anak.

Soalan 2

S: Bila minum ESP ni badan akan naik ke? Nampak chubby ke?

J: Jika anda minum mengikut aturan yang ditetapkan, tidak akan terjadi isu berat badan naik. Keistimewaan ESP ini ialah membantu menganjalkan kulit, memperbaiki tisu dan otot. Jadi, selepas anda minum ESP, anda tidak lagi akan ada masalah kulit menggeleber.

Soalan 3

S: Tapi saya tak boleh minum susu, sakit perut.

J: Jangan bimbang, ESP bukan sejenis susu daripada sumber haiwan. ESP terhasil daripada susu soya yang berkualiti tinggi dan terbaik. 

Soalan 4

S: Macam mana pulak nak bancuh ESP ni? Mesti kena sedia air panas, renyah la macam ni kalau bawak pegi travel!

J: Jangan bimbang. ESP hanya dibancuh dengan air sejuk atau suam sahaja. DILARANG membancuh ESP dengan air panas ye, kerana air panas boleh memusnahkan protein didalamnya. Jika anda bawa ESP sebagai bekalan minuman, mudah sahaja, masukkan ESP ke dalam plastik (ikut portion hari), atau masukkan dalam bekas tupperware yang kecil dan shaker. Anda boleh bawa shaker atau gunakan botol air anda sebagai shaker. Dan untuk minuman, boleh berhenti di mana-mana kedai, atau stesen minyak untuk membeli air mineral untuk membancuh ESP. Mudahkan?

Soalan 5

S: ESP ni kena bancuh plain macam tu je ke? Eeeuww saya tak boleh minum plain macam tu. Macam minum susu, dah la rupa macam susu, saya tak suka minum susu!

J: Jangan bimbang. ESP ni sangat flexible. Anda mempunyai beberapa pilihan, sama ada minum plain (ESP + air kosong) atau campurkan dengan apa sahaja minuman kegemaran anda seperti jus buah, oren sunquick/ kordial, milo, horlicks, nestum, smoothies atau pun campurkan sedikit ESP dalam overnigt oats anda. Sedapnya!

Baca juga:

Resepi Peanut Butter Overnight Oats

Resepi Mango Overnight Oats

Resepi ESP Smoothies

Soalan 6

S: Nak minum ESP ni ada pantang larang tak?

J: Ada. Simple sahaja. Jangan minum atau bancuh ESP anda dengan minuman bersifat kafein dan air berkarbonat ye. 

Soalan 7

S: Adakah ESP ini mengenyangkan?

J: Yes. Selalunya saya akan minum ESP ini diwaktu pagi bersama sedikit kuih atau roti. Itupun dan cukup mengenyangkan sehingga jam 12 tengahari. Namun, adakala tak sempat nak makan, minum ESP sahaja diwaktu pagi semasa breakfast atau minum pagi jam 10 a.m, sudah cukup menampung badan untuk rasa cergas sepanjang hari. Adakala tu, terlampau sibuk sangat, sampai tak terasa belum makan tengahari. Tapi, pesanan saya untuk anda, jangan skip waktu makan ye. Sila makan mengikut waktu ya!

Soalan 8

S: Saya nak diet. Saya tak mahu makan nasi. Boleh tak saya nak minum ESP sahaja, sepanjang hari sampai saya kurus?

J: Tidak boleh. Ini kerana ESP bukan meal replacement. Ianya minuman protein yang bertindak sebagai makanan tambahan. Maksud makanan tambahan ialah, makanan selain daripada makanan yang anda makan diwaktu pagi, tengahari dan malam. Makanan tambahan membantu menutup mana-mana lompong nutrisi yang tidak diisi oleh makanan harian. 

Soalan 9

S: Macam mana nak bancuh ESP? Kena bancuh banyak mana?

J: Maximum bancuh ESP 3 sudu besar sahaja. Terpulang kepada anda sama ada nak bancuh 3 sudu sekali gus atau membahagikannya kepada 3x bancuh. 

Soalan 10

S: Jika saya dalam berpantang, bolehkah saya minum ESP ini?

J: Semestinya BOLEH! Bagi ibu yang sedang dalam berpantang, ESP semestinya minuman yang WAJIB untuk anda. ESP bukan sahaja memberi tenaga untuk and menjalani tempoh berpantang tetapi juga membantu memulihkan tenaga anda yang hilang semasa proses melahirkan anak. Dan BONUS untuk anda bila kulit anda cerah, cantik & glowing. 

Pengalaman Sendiri

Saya dah hampir 5 tahun minum ESP ini. Saya bermula dengan produk Shaklee pon dengan set asas iaitu ESP dan Vitalea. Selepas 4 bulan saya amalkan ESP ini, masyaAllah, ianya satu perubahan dalam diari kesihatan saya. Saya bertambah cergas, bertambah yakin, bertambah ceria dan paling penting saya tidak lagi fatigue atau keletihan yang terlampau teruk seperti dulu lagi. Saya tak mahu mengulang masa dulu dimana saya tidak dapat berikan yang terbaik untuk diri saya. Setelah kenal produk dan mencuba dengan yakin, Alhamdulillah, saya dapat apa yang saya cari untuk faedah kesihatan saya terutama bagi jangka masa yang panjang. Syukur Alhamdulillah.

Kehebatan ESP Yang Anda Patut Tahu

Jadi untuk anda di luar sana dan juga pembaca blog ini, jika anda berminat untuk mendapatkan ESP ini sebagai makanan tambahan seharian anda, boleh hubungi saya melalui medium berikut:

Nor Fadhilah Bt Mohamad IzaraeeKehebatan ESP Yang Anda Patut Tahu
Pengedar Shaklee Taiping, Bukit merah dan Batu Kurau, Perak

Shaklee ID
1128414

SMS | Call | Whatsapp:
019 – 455 5534

Email
ielah_raihan@yahoo.com

FB : Fadhilah Izaraee

Instagram : fadheizshaklee

Kelebihan ESP Yang Anda Patut Tahu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge